Model.HeaderVisualTitle

Goed om te weten

Informatie over jouw bezoek

Algemeen 

Mindervaliden
De zalen van theater de Purmaryn zijn - met uitzondering van het balkon - toegankelijk voor mindervaliden. Er zijn speciale plaatsen voor rolstoelgebruikers, er is een lift en een mindervalidentoilet.

Indien je niet in staat bent het theater te bezoeken zonder hulp van iemand anders, is het mogelijk om een begeleiderskaart aan te vragen. Meld je telefonisch of via de mail bij onze kassa en vraag een aanvraagformulier aan. Vul deze in en zend deze retour.  Je ontvangt van ons bericht of wij een vrijkaart beschikbaar kunnen stellen.

Slechthorenden 
In beide zalen is er infrarode geluidsversterking voor slechthorenden met of zonder hoorapparaat. Voor hen is er tegen een borg van € 20,00 een ontvanger te leen bij de kassa. Maak je vaker gebruik van de luisterservice, dan kun je ook een gepersonifieerd borgpasje aanvragen aan de kassa. Bij gebruik van onze geluidsversterking verzoeken wij je eigen gehoorapparaat geheel uit te schakelen.

Voor een doventolk is een begeleiderskaart beschikbaar. Wanneer dit aan de orde is, verzoeken wij hiervoor tijdig contact op te nemen met de kassa.

Leeftijdsindicatie
De spelers houden rekening met de ontwikkeling, het begrip, gevoel en concentratievermogen van het kind. Daarom staat bij elke voorstelling een leeftijdsindicatie. Wij verzoeken vriendelijk hier rekening mee te houden. 

Babybeleid 
U kunt uw baby helaas niet meenemen bij voorstellingen. Wij hanteren namelijk een babybeleid waarbij baby’s tot 2 jaar niet worden toegelaten. Dit omdat in de praktijk het de voorstelling kan verstoren en het is niet goed voor de oortjes van de baby. Peuters en baby's zijn enkel welkom bij de voor hen ontwikkelde voorstellingen. 

Groepsreserveringen
Kom je met een bedrijf, stichting of met een groep leerlingen naar een voorstelling in de Purmaryn dan kunnen wij in overleg met het impresariaat een groepskorting regelen. Dit is mogelijk voor groepen vanaf 20 personen. Neem hiervoor contact op met de afdeling marketing via: marketing@depurmaryn.nl

Wachtlijst
Bij uitverkochte voorstellingen blijken mensen op het laatste moment hun kaarten te annuleren of niet af te halen. Om in aanmerking te komen voor deze plaatsen kun je jezelf op een wachtlijst laten plaatsen. Als er plaatsen vrijkomen, laten wij dit telefonisch weten. Op de avond zelf worden de kaarten die niet opgehaald zijn een half uur voor aanvang alsnog verkocht.

Verplaatsing
Het kan voorkomen dat een voorstelling wordt verplaatst van de grote naar de kleine zaal. De belangrijkste reden hiervoor is dat een voorstelling beter tot zijn recht komt en het de beleving van de voorstelling ten goede komt. Dit kan zijn vanwege het aantal bezoekers of vanuit de behoefte van de artiest. In dat geval vervalt het rangensysteem. Bij een vroege verplaatsing waarbij nieuwe tickets geprint worden zal de eerste rang als eerste geplaatst worden. Als de beslissing op de dag zelf valt, is er vrije placering. Wij hopen op je begrip hiervoor.

Annuleren
Het teruggeven van toegangskaarten is mogelijk tot drie werkdagen voor de voorstelling. Je krijgt geen geld terug, maar een tegoedbon. Lever je de kaarten later in, dan proberen wij deze - alleen bij uitverkochte voorstellingen - door te verkopen. Pas als dat lukt, ontvang je een tegoedbon. In beide gevallen rekenen we € 2,00 administratiekosten per kaartje.

Wij verzorgen ook kaartverkoop voor commerciële en culturele organisaties die onze zaal huren. Wij hanteren in dat geval de regels van deze organisaties. In de meeste gevallen houdt dit in dat kaarten niet geretourneerd kunnen worden.

Tegoedbon
Tegoedbonnen van De Purmaryn zijn geldig tijdens het seizoen waarin ze uitgegeven zijn én voor de voorverkoop van het daarop volgende seizoen. Je kunt een cadeaubon niet inwisselen voor geld.

 

Voorstellingsavond 

Aanvangstijden
De avondvoorstellingen beginnen - tenzij anders vermeld - in de grote zaal om 20.15 uur en in de kleine zaal om 20.30 uur. Middagvoorstellingen starten in de grote zaal om 14.00 en in de kleine zaal om 14.30 uur. Check voor de zekerheid altijd het entreekaartje. Hierop staat vermeld hoe laat de voorstelling begint.

Verplichte garderobe
Vanuit brandveiligheidsoverwegingen is het verboden om jassen mee de zaal in te nemen. De prijs voor de garderobe is bij uw entreebewijs inbegrepen.

Laatkomers
Zowel voor de artiest(en) als het publiek zijn laatkomers bijzonder storend. Probeer daarom op tijd te komen. Na aanvang van de voorstelling kun je niet meer plaatsnemen in de zaal. Er vindt geen restitutie plaats van het entreegeld. Indien er een pauze is, kun je na de pauze plaatsnemen in de zaal.

Gastvrouw / Gastheer
Onze medewerkers stellen alles in het werk om een bezoek aan ons theater zo prettig mogelijk te laten verlopen. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, dan staat de gastvrouw of heer je graag te woord. De naam van de dienstdoende gastvrouw of -heer staat vermeld op de monitors in de foyer en bij de kassa.

Pauze
Steeds vaker komt het voor dat er geen pauze in een voorstelling zit. De meningen hierover zijn verdeeld. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Of er een pauze in de voorstelling zit wordt bepaald door het optredende gezelschap. Zodra we weten of er een pauze is, staat het vermeld op onze website.

Onvoorzien
Het kan voorkomen dat op de dag zelf een artiest ziek is en daardoor de voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst naar een andere datum. Wij zullen u hiervan zo snel als wij kunnen op de hoogte stellen. Naast een mail, proberen wij u ook telefonisch te contacten. Wanneer een voorstelling wordt geannuleerd, gelden de openingstijden van de kassa niet. 


Techniek 

Geluidsniveau
De technici van de bezoekende gezelschappen bepalen het geluidsniveau en de kwaliteit van geluidsbanden of -effecten van de voorstelling. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij het optredende gezelschap. Wij hebben wel professionele meetapparatuur waarmee we controleren of het geluidsniveau binnen de wettelijke grenzen liggen. We hebben gratis oordopjes beschikbaar bij de garderobe. Vraagt dit gerust om bij de kassa of ouvreuse.

Mobiele telefoons
Om technische storingen te voorkomen en ten behoeve van de concentratie van spelers en bezoekers, moet de mobiele telefoon uitgeschakeld (vliegtuigmodus) zijn. Bezoekers die bereikbaar moeten zijn, kunnen tijdens de voorstelling gewaarschuwd worden door ons personeel.

Wij hanteren de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de VSCD (Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouw Directies). Lees de bezoekersvoorwaarden hier >