Goed om te weten

Gastvrouw / heer

Onze medewerkers stellen alles in het werk om uw bezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan staat de gastvrouw of heer u graag te woord. De naam van de dienstdoende gastvrouw of -heer staat vermeld op de monitors in de foyer en bij de kassa.

Mindervaliden

De zalen van theater de Purmaryn zijn - met uitzondering van het balkon - toegankelijk voor mindervaliden.
Er zijn speciale plaatsen voor rolstoelgebruikers, er is een lift en een mindervalidentoilet.
Indien u niet in staat bent het theater te bezoeken zonder hulp van iemand anders, kunt u een begeleiderskaart aanvragen. Tijdens de voorverkoop kunt u dit kenbaar maken op het bestelformulier, gedurende het seizoen kunt u onze kassamedewerkers vragen een aanvraagformulier toe te zenden. Nadat u deze ingevuld en geretourneerd hebt, ontvangt u van ons bericht of wij een vrijkaart beschikbaar kunnen stellen.
Voor blinden en slechtzienden is er - op vertoon van een legitimatie van de Bond voor Blinden en Slechtzienden - direct een vrijkaart beschikbaar voor de begeleider.

Slechthorenden

In beide zalen is er infrarode geluidsversterking voor slechthorenden met of zonder hoorapparaat. Voor hen is er tegen een borg van € 20,00 een ontvanger te leen aan de kassa. Maakt u vaker gebruik van de luisterservice, dan kunt u ook een gepersonifieerd borgpasje aanvragen aan de kassa. Bij gebruik van onze geluidsversterking verzoeken wij u uw eigen gehoorapparaat geheel uit te schakelen.
Voor een doventolk is een begeleiderskaart beschikbaar. Wanneer dit aan de orde is, verzoeken wij u hiervoor tijdig contact op te nemen met de kassa.

Geluidsniveau

De technici van de bezoekende gezelschappen bepalen het geluidsniveau en de kwaliteit van geluidsbanden of -effecten van de voorstelling. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij het optredende gezelschap. Wij hebben wel professionele meetapparatuur waarmee we controleren of het geluidsniveau binnen de wettelijke grenzen liggen. We hebben gratis oordopjes bij de kassa. Vraagt u daar gerust om bij de gastvrouw/heer of ouvreuse.

Pauze

Steeds vaker komt het voor dat er geen pauze in een voorstelling zit. De meningen hierover zijn verdeeld. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Of er een pauze in de voorstelling zit wordt bepaald door het optredende gezelschap. Zodra we het weten of er een pauze is staat het vermeld op onze website.

Wachtlijst

Ook bij uitverkochte voorstellingen blijken mensen op het laatste moment hun kaarten te annuleren of niet af te halen. Om in aanmerking te komen voor deze plaatsen kunt u zich op een wachtlijst laten plaatsen. Als er plaatsen vrijkomen, bellen wij u.
Op de avond zelf worden de kaarten die niet opgehaald zijn een half uur voor aanvang alsnog verkocht.

Aanvangstijden

De avondvoorstellingen beginnen - tenzij anders vermeld - in de grote zaal om 20.15 uur en in de kleine zaal om 20.30 uur. Middagvoorstellingen starten in de grote zaal om 14.00 en in de kleine zaal om 14.30 uur. Check voor de zekerheid altijd uw entreekaartje. Hierop staat vermeld hoe laat de voorstelling begint.

Laatkomers

Zowel voor de artiest(en) als het publiek zijn laatkomers bijzonder storend. Probeert u daarom op tijd te komen. Na aanvang van de voorstelling kunt u niet meer plaatsnemen in de zaal. Er vindt geen restitutie plaats van het entreegeld. Indien er een pauze is, kunt u na de pauze plaatsnemen in de zaal.

Leeftijdsindicatie

De spelers houden rekening met de ontwikkeling, het begrip, gevoel en concentratievermogen van het kind. Daarom staat bij elke voorstelling een leeftijdsindicatie. Wij verzoeken u vriendelijk hier rekening mee te houden. Peuters en baby's zijn welkom bij de voor hen ontwikkelde voorstellingen. U kunt uw baby helaas niet meenemen bij andere voorstellingen.

Mobiele telefoons

Om technische storingen te voorkomen en ten behoeve van de concentratie van spelers en bezoekers, moet uw mobiele telefoon uitgeschakeld zijn. Bezoekers die bereikbaar moeten zijn, kunnen tijdens de voorstelling gewaarschuwd worden door ons personeel.

Beeld- en geluidsopnamen

Het maken van beeld- en geluidsopnamen is niet toegestaan. Tenzij er expliciet toestemming voor is gegeven door de optredende artiest.

Verplichte garderobe

Vanuit brandveiligheidsoverwegingen is het verboden om jassen mee de zaal in te nemen. Er is een betaalde garderobe in de foyer en een (onbewaakte) garderobe op de eerste verdieping. De prijs voor de garderobe is bij uw entreebewijs inbegrepen.

Annuleren

Het teruggeven van toegangskaarten is mogelijk tot drie dagen voor de voorstelling. U krijgt geen geld terug, maar een tegoedbon. Levert u uw kaarten later in, dan proberen wij deze - alleen bij uitverkochte voorstellingen - door te verkopen. Pas als dat lukt, ontvangt u uw tegoedbon. In beide gevallen rekenen € 2,00 administratiekosten per kaartje.

Tegoedbon

Tegoedbonnen van De Purmaryn zijn geldig tijdens het seizoen waarin ze uitgegeven zijn én voor de voorverkoop van het daarop volgende seizoen.

Verplaatsing

Het kan voorkomen dat een voorstelling wordt verplaatst van de grote naar de kleine zaal. De belangrijkste reden hiervoor is dat een voorstelling beter tot zijn recht komt en het de beleving van de voorstelling ten goede komt. Dit kan zijn vanwege het aantal bezoekers of vanuit de behoefte van de artiest. In dat geval vervalt het rangensysteem.  Bij een vroege verplaatsing waarbij nieuwe tickets geprint worden zal de eerste rang als eerste geplaatst worden. Als de beslissing op de dag zelf valt, is er vrije placering. Wij hopen op uw begrip hiervoor.