Nieuws

Veelgestelde vragen

Vraag en antwoord op de meestgestelde vragen rond de coronamaatregelen en de afhandeling van uw kaarten.

  1. Ik heb kaarten voor een voorstelling maar ik weet niet of deze geannuleerd of verplaatst zijn.
  2. Ik zie ook oude voorstellingen in mijn lijst waarom is dat?
  3. Ik zie voorstellingen die afgezegd zijn maar ik heb daar geen voucher voor gekregen
  4. Waarom kan ik niet meteen mijn geld terugkrijgen als ik dat wil?
  5. Kan ik ook doneren?
  6. Ik heb nog niets gehoord van jullie terwijl mijn voorstellingen niet doorgaan? Hoe kan dat?
  7. Ik heb tickets via NTK maar ik wil mijn geld terug. Hoe doe ik dat?
  8. Mijn voorstelling is niet geannuleerd, maar ik heb wel een voucher gekregen. Waarom is dat?
  9. Wanneer hoor ik of mijn voorstelling toch nog doorgaat?

1. Ik heb kaarten voor een voorstelling maar ik weet niet of deze geannuleerd of verplaatst zijn.

De voorstellingen die tot nu toe definitief geannuleerd zijn:

50 jaar Café Bolle Jan
MaxTak
Goodbye Norma Jeane
The Rod Stewart Story
Judas
The Soul Preacher
Esther Gerritsen
Meiden van LOS
Beth & Flo
Lucky Fonz III
Opera Pietje
Coen Verbraak 

Van de overige 50 voorstellingen is nog onduidelijk of ze verplaatst worden of geannuleerd.

2. Ik zie ook oude voorstellingen in mijn lijst waarom is dat?

Het is voor ons technisch niet mogelijk om oude orders uit uw lijst te halen. Daarom krijgt u alle voorstellingen te zien die u tegelijk met uw afgezegde of verplaatste ticket gekocht heeft. De communicatie betreft echter alleen de betreffende geannuleerde of verplaatste voorstelling(en)

3. Ik zie voorstellingen die afgezegd zijn maar ik heb daar geen voucher voor gekregen

Dat klopt. De voorstellingen die u ziet, zijn nog in onderhandeling om te verplaatsen. Helaas konden we die niet uit deze mail halen. U krijgt daarover nader bericht als duidelijk is wat daarmee gebeurt (naar verwachting is dit begin juni).

4. Waarom kan ik niet meteen mijn geld terugkrijgen als ik dat wil?

We proberen één lijn te trekken zodat het voor iedereen werkbaar blijft. We kunnen helaas geen individuele vragen beantwoorden. Mensen met annuleringen hebben vanaf 14 mei vouchers gekregen die inwisselbaar zijn voor voorstellingen, geld of een donatie. Begin juni zal duidelijk zijn hoe het met de overige voorstellingen.

5. Kan ik ook doneren?

Dat kan zeker, heel fijn. U kunt dit doen door uw voucher op te sturen naar de kassa en erbij te vermelden dat u het bedrag doneert. U kunt kiezen voor het hele bedrag of een deel van het bedrag. U krijgt dan een voucher voor het eventuele restbedrag of u krijgt het restbedrag op uw rekening. Als u het geld gedeeltelijk teruggestort wilt krijgen, zet u dan ook uw IBAN nummer in de mail.

6. Ik heb nog niets gehoord van jullie terwijl mijn voorstellingen niet doorgaan? Hoe kan dat?

Het kan zijn dat u misschien kaarten heeft gekocht via een andere aanbieder zoals de Nationale Theater Kassa. Dat kunnen wij niet zien. Dezelfde regels als die voor ons gelden (voucher of geld terug, of vervangende voorstelling) gelden ook voor kaarten die gekocht zijn bij NTK www.ntk.nl.

7. Ik heb tickets via NTK maar ik wil mijn geld terug. Hoe doe ik dat?

U kunt contact opnemen met www.ntk.nl. Dezelfde regels als die voor ons gelden (voucher of geld terug, of vervangende voorstelling) gelden ook voor kaarten die gekocht zijn bij NTK.

8. Mijn voorstelling is niet geannuleerd, maar ik heb wel een voucher gekregen. Waarom is dat?

Er blijft daardoor veel onduidelijk voor komend seizoen. Daarnaast voorzien we ook dat we na de zomer slechts met een hele kleine zaalbezetting open mogen. Dat is voor veel producenten een reden om met een ander aanbod te komen en in sommige gevallen de producties zelfs een heel seizoen uit te stellen. Bovendien kunnen we u nu geen plaats in de zaal garanderen. Al met al was dit reden voor ons om iedereen die tussen 12 maart en 1 juni kaarten bij ons had een voucher te sturen ter waarde van uw betaalde entreegeld.

9. Wanneer hoor ik of mijn voorstelling toch nog doorgaat?

Een aantal voorstellingen zullen volgend theaterseizoen (of het theaterseizoen daarna) zeker nog ingehaald worden. We stellen de mensen die nu kaarten hadden voor een van deze voorstellingen daar als eerste van op de hoogte per e-mail of post.